Doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Učitel a potulný lektor. Emeritní četař ČSLA, vojenská odbornost č. 935 – písař; nyní již pravděpodobně vyřazen i ze záloh.
Strážce přírody CHKO Kokořínsko.
Záliby, mj.: Kráčení spíše méně obydlenou kopcovitou krajinou v kterékoliv roční době a za každého počasí
- Divadlo s nedivadelníky.
- Respektování kočičí svobodomyslnosti.
- Analýza lokálních piv.
Grafománie
- KASÍKOVÁ, H. (ved.) – VALENTA, J. (ed.) a kol. Interkulturní výchova a vzdělávání: efektivní metody a formy. Výstup z grantu č.16226/03-22 MŠMT, [cd-rom] Praha : Katedra pedagogiky FFUK 2003.
- KASÍKOVÁ, H. – VALENTA, J. Učební gymnastika. Raadce učitele.3., C 2.8, Praha : Raabe 2003.
- VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik – srovnání systémů. Praha : Institut sociálních vztahů 1999.
- VALENTA, J. Glosy k (meta)didaktice osobnostní a sociální výchovy. In: Historie a perspektivy didaktického myšlení. Red. A.Vališová. Praha : Karolinum 2004, s.187 – 202.
- VALENTA, J. Jednoduché metody dramatické výchovy (hraní rolí) ve výuce různých předmětů. Raadce učitele. 3., C 2.9. Praha : Raabe 2003.
- VALENTA, J. Komplexní rozvoj osobnosti žáka. In: KASÍKOVÁ, H. – VALIŠOVÁ, A. a kol. Školní svět (prac. název) Praha : Institut sociálních vztahů 2005 (v tisku).
- VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat (na pomoc osobnostní a sociální výchově ve školách). Kladno : AISIS 2005.
- VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla (Didaktika neverbální komunikace). Kladno: AISIS 2004.
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. 3. vyd. Praha : Institut sociálních vztahů 2005.
- VALENTA, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno : AISIS 2005.
- VALENTA, J. Učit se být. 2.vyd. Praha – Kladno : STROM – AISIS 2003.
Současná působiště:
- Filozofická fakulta UK, katedra pedagogiky (http://pedagogika.ff.cuni.cz)
- Divadelní fakulta AMU, katedra výchovné dramatiky (http://www.d.amu.cz)
- Projekt Dokážu to? (lektorská /kurzy osobnostní a sociální výchovy/ a supervizní činnost)(http://www.dokazuto.cz)
Činnost na prázdninách
Vede odpolední semináře zaměřené obvykle na….
- témata osobnostní a sociální výchovy podle RVP (autor podkladového textu tématu OSV v RVP; obsah: – rozvíjení kompetence komunikační, personální a sociální (neverbální i verbální komunikace – vč. řady podtémat: řeč lidského těla, technika mluveného projevu, poslechová analýza mluveného projevu, verbální strategie, řešení konfliktů atd.);
- témata divadelní/dramatické výchovy (divadelnost a dramatičnost jako prostředky výchovy a vzdělávání)